Merkenfluisteren & raad

Merkenfluisteren & raad

Als interim raadsvrouw kijkt, denkt en werkt Suzanne met een directie of managementteam mee aan de uitdagingen rondom het merk of de merken in de bedrijfsportfolio. Ze geeft raad, coacht, onderzoekt, faciliteert en geeft richting aan. In haar opdrachten onderzoekt ze vaak als frisse buitenstaander welke kennis en ideeën intern leven maar nog niet boven tafel gekomen zijn. Ook betrekt ze de buitenwereld erbij, want daar ligt ook veel goud om te delven. In het onderzoek en tijdens het raadsproces (‘op avontuur gaan’, noemt ze dat zelf) brengt Suzanne al haar kwaliteiten in: het zicht op de hoofdlijnen, oog voor details, een scherp oog & oor voor wat wel leeft maar niet gezegd wordt, een open blik op wat mensen beweegt en welbespraaktheid. Het gaat er uiteindelijk altijd om dat een merk in staat is om een organisatie en mensen in de samenleving aan elkaar te verbinden. Zo fluistert ze merken met een mooie missie richting meer menselijke verbinding.

Wanneer heb je baat bij een ‘interim raadsvrouw’?

Denk aan situaties waarin je t.a.v. je merk, uitstraling en mensgerichtheid iets gaat doen dat anders of nieuw is. Je beseft:  als directie of management team of in de organisatie breed kunnen we daar wel wat extra en doorleefde kennis en ervaring bij gebruiken. Tijdelijke brain power is gewenst, maar je wilt het toch zelf blijven doen. Wel zelf maar niet alleen. Dan heb je baat bij een interim raadsvrouw; iemand met veel verstand van zaken, maar eentje die het niet voor je gaat doen,  maar met en naast jou en je mensen.

Dat kan bijvoorbeeld wanneer je:

  • een nieuw merk wilt lanceren
  • een bestaand merk wilt revitaliseren of herpositioneren
  • de merkportfolio-strategie gaat bepalen
  • de merkpositionering wilt uitwerken
  • meer mensgerichtheid in de merkpositionering verlangt
  • de merkorientatie in je organisatie wilt verhogen.

Dit levert het op:

  • een merk is met succes gelanceerd of verder gegroeid
  • een organisatie of merk is (op)nieuw opgetuigd en gepositioneerd
  • een organisatie of merk is naar een volgende (groei)fase ontwikke
  • het leiderschapsteam heeft het merk in hart & hoofd verankerd
  • de organisatie en alle mensen weten waar het merk voor (be)staat
  • je merk is mensgericht en effectief geladen zodat je missie meer en meer gerealiseerd wordt