Case 1: Serious gaming

De lat ligt hoog: zo veel mogelijk basisschoolkinderen thuis via web en apps de lesstof van school laten oefenen. Met een persoonlijk, betaald lidmaatschap en op een écht leuke manier: met games en quizzes, met beloningen en interactie. Niet alleen groots, maar ook vernieuwend: zoiets bestaat simpelweg nog niet. Hoe doe je dat als start up, met grote dromen en beperkte resources? Suzanne haakt aan wanneer Squla ruim een jaar ‘in business’ in is. Ze neemt de lead bij alle marketing richting consumenten en scholen. Kwartier maken. Dat wordt het. Op een rijdende trein die steeds harder wil gaan. Na 1,5 jaar neemt een vaste marketing director het stokje over.

Geleverd: De basis is gelegd voor thematische en cross mediale marketing campagnes ‘school year round’. Met een kernteam op kantoor dat klantenservice, retentie en acquisitie marketing bedrijft. Maar ook met de structurele inzet van externe specialisten uit het New Cheese netwerk, die social en online marketing doen. Een succesvolle investeringsronde begin 2013 maakt verder gedegen customer insights onderzoek mogelijk en de aanstelling van een passend PR bureau. Suzanne leidt het marketing team met oog voor de samenwerkingscultuur die een echte start up typeert: ambitieus en snel. Ze draagt bij aan diverse key marketing projects, van mediapartner-acties tot deelname aan de NOT, de grootste onderwijsbeurs in Nederland en Squla’s eigen Leuk Leren Week, de grootste online scholencompetitie ooit. Dat ondertussen het aantal op leden gestaag toeneemt, betekent dat de gegeven boost werkt. Een ondernemersdroom kan werkelijkheid worden. En daar was het om te doen!

Jaar: 2012/2013

Een typisch geval van interim management.