Nieuws

´Citysumer´ verbindt merken en steden

Posted by on Feb 2, 2011 in Blogposts | 0 comments

´Citysumer´ verbindt merken en steden

Van citymarketing tot wodka Steden en merken hebben veel meer met elkaar gemeen dan je denkt. Niet alleen is een stad een merk in zichzelf (niet te vergelijken overigens met merken als een Magnum of De Belastingdienst). All over the world, ontdekken beleidsmakers bij de overheid en professionele marketeers en merkenbouwers dat terrein via ‘city marketing’, ook in Nederland. Maar, merken laven zich ook graag aan inspirerende steden die hun merkwaarden en breinpositie versterken. Bijv. wodkamerk Absolut, dat Boston ´claimt´ en dat eerder met Los Angeles en New Orleans deed. Urbanism & Citysumer Daar komt in 2011 de marcotrend Urbanism bij, stelt Trendwatching (een must follow trendsite voor merkenbouwers die hun intuïtie willen voeden en hun inspiratie willen stimuleren). En deze briefing over de subtrend van Citysumers maakt het nog concreter: over urban culture als dé culture en hoe merken op allerlei manieren op de Citysumers-trend kunnen inspelen. Maar dus ook: hoe sterke stadsmerken een consumer brand kunnen ‘spicen’. Dus, beste consumenten- en city marketeers: verbindt en vindt. Wanneer je daar een handje bij geholpen wilt worden, staat New Cheese’s Suzanne graag voor je klaar. Met een extra boost ‘business & brand inspiratie’ en voor het handen en voeten geven aan trends en ideeën. Of met een bevlogen lezing over de overeenkomsten en verschillen tussen een stad, een ijsje en De...

Lees verder..

De beweging achter het merk: mensen

Posted by on Jan 3, 2011 in Blogposts | 0 comments

De beweging achter het merk: mensen

Als associate partner van Perpetuum laaf ik me een paar keer per jaar aan de andere Perpetuum-ers. We delen onze ervaringen met organisatie-ontwikkeling en de beweging die mensen, teams en organisaties doormaken. Dat is fijn, omdat ik als interim merkenbouwer – in de lijn en in het hart van de business van de opdrachtgevers van New Cheese – vaak direct of indirect die beweging mede mag en moet faciliteren. Onderstaand lijstje van 7 ‘rules of the game’ definieerden we binnen Perpetuum al begin 2010. Voor 2011 lijken ze me net zo waar en mooi. Kijk maar of je er wat mee kunt. En if not, geef ze dan maar lekker door aan iemand anders. Zorg voor een heldere, duidelijke en gedeelde missie. Creëer een gezamenlijk ambitie en verlangen naar de missie . Geef mensen binnen missie/ doelstellingen de ruimte. Geef daarmee ruimte aan mogelijkheden. Ga uit van elkaars kracht. Ken de drijfveren en talenten van jezelf en je medewerkers, benut die en zet die in op de juiste plek. Werk samen. Benut elkaars mogelijkheden, creëer samen: gedeeld geluk is meer dan dubbel geluk. Wees dienstbaar, gun anderen jouw bijdrage. Gelukkig worden begint met gelukkig maken Zoek de spanning op en kom uit je comfort zone! Zorg voor beweging, dynamiek, verandering, verrassing, ontwikkeling Zorg goed voor jezelf – en geef daarmee inspiratie aan anderen.  Zorg voor harmonie in werk, leven en...

Lees verder..